عاشقان حضرت مهدی (عج)

به خوبا سر می زنی مگه بدا دل ندارن.یه سر هم به ما بزن ای خوب خوبا آقاجون

عاشقان حضرت مهدی (عج) به خوبا سر می زنی مگه بدا دل ندارن.یه سر هم به ما بزن ای خوب خوبا آقاجون

-چهارم:فرو رفتن لشکر سفیانی است در بیداء که ذکر شد.

-پنجم:قتل نفس زکیّه است و آن پسری است از آل محمد صلی الله علیه و آله در مابین رکن و مقام.

-ششم:خروج سیّد حسنی ست و آن جوان خوش صورتی است که از طرف دیلم و قزوین خروج نماید و به آواز بلند فریاد کند که:«به فریاد برسید آل محمّد را که از شما یاری می طلبند.»

 و این سیّد حسنی ظاهراً از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام باشد و دعوی بر باطل ننماید و دعوت بر نفس خود نکند بلکه از شیعیان خلّص ائمه ی اثنی عشر علیهم السلام و تابع دین حق باشد و دعوی نیابت و مهدوّیت نخواهد نمود، و لکن مطاع و رئیس خواهد بود و در گفتار و کردار موافق است با شریعت مطهره ی خاتم النبیّین  صلی الله علیه و آله و در زمان خروج، از کفر و ظلم عالم را فرا گرفته باشد و مردم از دست ظالمان و فاسقان در اذیّت باشند و جمعی از مومنین نیز مستعدّ باشند برای دفع ظلم ظالمین، در آن حال سید حسنی استغاثه نماید برای نصرت دین آل محمد صلی الله علیه و آله، پس مردم او را اعانت(یاری) نمایند، خصوصاً گنج های طالقان که از طلا و نقره نباشند بلکه مردان شجاع قویدل و مسلح و مکمل که بر اسب های اشهب سوار باشند و در اطراف او جمع گردند و جمعیت او زیاد شود و به نحو سلطان عادل در میان حکم و سلوک نماید و کم کم بر اهل ظلم و طغیان غلبه نماید و از مکان و جای خود تا کوفه ، زمین را از لوث وجود ظالمین و کافران پاک کند. و چون با اصحاب خود وارد کوفه شود به او خبر می دهند که حضرت حجّت الله مهدی آل محمد علیه السلام ظهور نموده است و از مدینه به کوفه تشریف آورده است ، پس سید حسنی با اصحاب خود خدمت آن حضرت مشرف می شوند و از آن حضرت مطالبه ی دلایل امامت و مواریث انبیاء می نماید.

حضرت صادق علیه السلام می فرماید: به خدا قسم که آن جوان آن حضرت را می شناسد و می داند که او بر حقّ است و لکن مقصودش این است که حقیقت او را بر مردم و اصحاب خود ظاهر نماید.پس آن حضرت دلایل امامت و مواریث انبیا را برای او ظاهر نماید، در آن وقت سید حسنی و اصحابش با آن حضرت بیعت خواهند نمود مگر قلیلی از اصحاب او که چهار هزار نفر از زیدیّه باشند که مصحف ها و قرآن در گردن ایشان حمایل است و آنچه مشاهده نمودند از دلایل و معجزات، آن را حمل بر سِحر نمایند و گویند که این سخنان بزرگی [است] و اینها همه سِحر است که به ما نموده اند. 

پس حضرت حجّت علیه السلام آنچه نصیحت و معجزه نماید ایشان را و آنچه اظهار اعجاز نماید در ایشان اثر نخواهد نمود تا سه روز ایشان را مهلت می دهد و چون موعظه ی آن حضرت و آنچه حقّ است قبول ننمایند ، امر فرماید که گردن های ایشان را بزنند و حال ایشان بسیار شبیه است به حال خوارج نهروان که در لشکر حضرت امیرالمومنین علیه السلام در جنگ صفّین بودند.

ادامه دارد...

منبع:منتهی الآمال ج2 ص 590 و 591

مولف:ثقة المحدثین مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ره)


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نشانه های ظهور امام زمان عج


تاريخ : دوشنبه ۱٥ اردیبهشت ۱۳٩۳ | ۱:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : فاطمه | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.