عاشقان حضرت مهدی (عج)

به خوبا سر می زنی مگه بدا دل ندارن.یه سر هم به ما بزن ای خوب خوبا آقاجون

عاشقان حضرت مهدی (عج) به خوبا سر می زنی مگه بدا دل ندارن.یه سر هم به ما بزن ای خوب خوبا آقاجون

بیست و یکم: فرو گرفتن ظلمت کفر و فسوق و معاصی ست تمام عالم را و شاید مقصود از این علامت، غلبه ی کفر و فسق و فجور و ظلم است در عالم و انتشار این امور است در تمام بلاد و کثرت میل خلق است به اطوار و حالات کفّار و مشرکین از گفتار و کردار و تعیّش و اوضاع دنیویه و تشبّه به ایشان در حرکات و سکنات و مساکن و البسه و ضعف و سستی حال ایشان است در امر دین و آثار شریعت و عدم تقیّد ایشان به آداب شرعیّه خصوصاً در جزء این زمان که روز به روز حالات مردم در تزاید و اشتداد است در تشبّه به اهل کفر از جمیع جهاد دنیویه بلکه در اخذ قواعد کفر و عمل نمودن به آن در امور ظاهریّه و بسیار است اعتقاد و اعتماد کامل به اقوال و اعمال ایشان می نمایند و وثوق تمام در کلیه ی امور به آنها دارند و بسا باشد که سرایت به سوی عقاید کثیری خواهد نمود که بالمرّه اصل عقاید دینیه ی اسلام را از دست می دهند، بلکه اطفال خردسال را به آداب و قواعد ایشان تعلیم می نمایند ، چنان که فعلا مرسوم است که در بدایت امر نمی گذارند که آداب و قواعد دین اسلام در اذهان ایشان رسوخ نماید. و حال کثیری از ایشان بعد از بلوغ منجر به فساد عقیده و عدم تدیّن به دین اسلام خواهد شد و بر این منوال تعیّش خواهند نمود و هکذا حال کسانی که معاشرت با چنین اشخاص دارند و اهل و عیال ایشان که تبعه ی ایشانند، بلکه اگر نیکو تأمل نمایی می بینی که کفر بر عالم محیط شده است الّا اقل قلیل و مقدار یسیر و مقدار یسیر از عبادالله که آن هم غالب ایشان از ضعفاءالایمان و نواقص الاسلامند، چه آنکه ، اکثر بلاد معموده در تصرف کفار و مشرکین و منافقین است و اکثر اهالی از اهل کفر و شرک و نفاقند مگر بر سبیل ندرت. و اهل ایمان که اثنا عشریّه باشند ایشان هم به جهت اختلاف در عقاید اصولیّه دینیّه و مذهبیّه چنان متفرق و متشتّتند که اهل حق در میان ایشان نادر و قلیل است و این قلیل از اهل ایمان هم از عوام و خواص، بسیاری از ایشان به جهت ارتکاب اعمال قبیحه و افعال شنیعه و محرمّه از اقسام معاصی و محرّمات و اکل حرام و ظلم و تعدی هریک بر دیگری در امور دینیّه و دنیویّه چنان ظلم بر انفس خود می نمایند که از اسلام و ایمان چیزی در نزد ایشان باقی نمانده ، مگر اسمی که غیر مطابق با مسّمی است و رسمی که مخالف با آثار شریعت است ، پس در روی زمین باقی نخواهند ماند فعلاً از اسلام اثری، مگر بسیار قلیل ،که آن هم مغلوب و منکوب و از وجود ایشان به ظاهر شرع در ترویج دین اثری مترتب نخواهد شد و معروف در نزد مردم بالمرّه منکر و منکر معروف شده است و از اسلام باقی نمانده مگر مجردّ اسم و رسم ظاهری و گویا بالمرّه طریقه ی امیرالمومنین علی علیه السلام و سجیّه ی مرضیّه ی ائمّه ی طاهرین سلام الله علیهم اجمعین از دست رفته است و نزدیک است العیاذ بالله طومار شریعت بالمرّه پیچیده شود و به رأی و مسمع هر خلق است که آنچه ذکر شد روز به روز در تضاعف و اشتداد است و آنچه رسول خدا صلی الله علیه و آله به آن خبرداد که:«اسلام در اول ظهورش غریب بود و بعد از این هم برمی گردد و غریب می شود.» ، در جزء این زمان ظاهر و هویدا شد و قریب به آن است که تمام عالم پر شود از ظلم و جور بلکه در حقیقت عین ظلم و جور است. پس باید این قلیل از عبادالله المومنین علی الدوام لیلاً و نهاراً مسألت نمایند از روی تضرع و ابتهال که حق تعالی تعجیل فرماید فرج آل محمد علیهم السلام را. .........

ادامه دارد....

منبع:منتهی الآمال ج2 ص 593

مولف:ثقة المحدثین مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ره)


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نشانه های ظهور امام زمان عج


تاريخ : سه‌شنبه ٦ آبان ۱۳٩۳ | ٩:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : فاطمه | نظرات ()
.: Weblog Themes By Slide Skin:.